آموزش تست زدن با تکنیک دو خودکار

برای اینکه بفهمید مشکل شما در تست زدن از یک مبحث خاص کمبود وقت و سرعت عمل نداشتن هست یا اینکه یادگیری ناقص داشتید باید از تکنیک تست زدن با دو خودکار در منزل استفاده کنید. قبل از مطالعه ادامه این مقاله، جهت آشنایی بیشتر با تکنیک دو خودکار ویدیو زیر را ببینید. برای مشاهده فیلم روی دکمه پخش ▶️ در وسط تصویر زیر کلیک کنید:

دانلود این ویدیو

تکنیک دو خودکار به شما کمک میکنه سر جلسه آزمون ها و کنکور سراسری هم بتونید تشخیص بدید کدوم سوالات رو در دور اول میشه جواب داد و کدوم سوالات وقت گیرتر هستن  یا بلد نیستید و باید علامت ضربدر یا منها بزنیم و رد بشیم تا دور دوم.

تکنیک دو خودکار به این صورت هست که بعد از آموزش اولیه و حل سوالات تشریحی و تمرین های کتاب درسی، یک مجموعه تست رو باید انتخاب کنید مثلا ۲۰ تست فیزیک و دفعه اول در وقت قانونی یعنی ۲۵ دقیقه این ۲۰ تست فیزیک رو با خودکار آبی جواب بدید. بهتره شرایط تست زدن عین شرایط آزمون یا مشابهش باشه یعنی پشت یک میز و رسمی از تکنیک دو خودکار استفاده کنید و در حالت لم داده و دراز کشیده و … نباشید تا شرایط آزمون براتون شبیه سازی بشه. بعد از اتمام وقت، بررسی کنید ببینید کدوم سوالات رو سفید گذاشتید و نتونستید در وقت قانونی بهشون جواب درست بدید یا اصلا وقت کم آوردید نرسیدید اون سوالات رو جواب بدید. حالا دفعه دوم با یک خودکار دیگه مثلا رنگ مشکی سوالاتی از همون مجموعه رو که در وقت قانونی نرسیدید جواب بدید یا بلد نبودید و سفید گذاشتید یا شک دارید ممکنه اشتباه جواب داده باشید رو  این بار «بدون در نظر گرفتن زمان» جواب بدید و باز نگاه کنید ببینید این بار چند تا سوال سفید نزده یا غلط داشتید. در دو حالتی که گفتم درصد بگیرید بار اول با خودکار آبی در وقت محدود و بار دوم با خودکار مشکی در وقت آزاد و این دو درصد رو با هم مقایسه کنید:

 

۱-اگر تعداد جواب های غلط یا نزده در حالت دوم خیلی کمتر از حالت اول بود:

یعنی مثلا اگه بار اول با خودکار آبی در زمان محدود ۲۰ درصد زدید ولی بار دوم با خودکار مشکی بدون محدودیت زمانی درصدتون رسیده به ۷۰ درصد، مشخص میشه که مشکل زمان و نداشتن سرعت عمل دارید. باید تست بیشتری از اون مبحث کار کنید تا سرعت عملتون بالاتر بره یا از تکنیک ها و روش های حلی که سریعتر به جواب میرسید استفاد کنید تا زمان رو از دست ندید و سر جلسه کنکور وقت کم نیارید.

 

۲-اگر تعداد جواب های غلط یا نزده در حالت اول و دوم اختلاف زیادی نداشتن:

این حالت نشون میده که مشکل شما در این مبحث اساسی تر از کمبود وقت و سرعت عمل هست و در واقع یادگیریتون از این مبحث ناقصه چون حتی با داشتن وقت بیشتر هم نتونستید در این مبحث درصد بالاتری بزنید پس باید یادگیرینون رو کامل کنید و روش مطالعتون رو تصحیح کنید. حتی ممکنه مشکل از منبع شما باشه. هیچ وقت بدون یادگیری و مطالعه کامل یک مطلب نباید تست های اون مطلب رو کار کنید یعنی اگه احساس می کنید هنوز برای تست زدن به تسلط کافی نرسیدید و خوب آموزش ندیدید (از روی کتاب درسی یا کتب کمک اموزشی یا کلاس و فیلم دی وی دی) و هنوز تمرین تشریحی حل نکردید، مخصوصا در دروس اختصاصی، فعلا نباید سراغ تست بروید.

یک فایده دیگه استفاده از تکنیک تست زدن با دو خودکار این هست که اگه شما مثلا تصمیم بگیرید ۲۰ تست عربی رو در ۱۵ دقیقه جواب بدید تمام فکر و ذکر و تمرکزتون در این ۱۵ دقیقه صرف جواب دادن به این تست ها میشه درحالیکه اگه زمان در نظرم نگیرید و بگید حالا قراره یک ساعت عربی بخونم دیگه این یه ساعت سعی میکنم این ۲۰ تا تست و هر چی رسیدم بزنم این وسط ها کلی وقت ممکنه تلف بشه و تمرکز حواس هم کمتر بشه. پس حتما با تکنیک دو خودکار تست تمرینی کار کنید.

 

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید

مشاور (رتبه برتر)توضیحات
دکتر غزل حسین پور رتبه 743 بهترین مشاور کنکور تجربی هزینه مشاوره تحصیلی کنکور مشاوره کنکور تلفنی برنامه ریزی کنکور پزشکیغزل حسین پور

مشاور تجربی

مشاهده اطلاعات
سید حسن حسینی رتبه 275 مشاوره کنکور ریاضی فیزیک دبیر ریاضی رشته ریاضی مشاور متوسطه اول برنامه ریزی پایه نهم تیزهوشانسیدحسن حسینی

مشاور رشته ریاضی و متوسطه اول

مشاهده اطلاعات
عطیه اسدی باغان رتبه 8 برنامه ریزی برای کنکور انسانی مشاوره کنکور رشته انسانی بهترین مشاور کنکور برنامه ریزی درسی آنلاینعطیه اسدی

مشاور رشته انسانی

مشاهده اطلاعات

راه‌های رزرو مشاوره و برنامه‌ریزی درسی بلندمدت:

📩 روش اول: شما می‌توانید یک پیامک حاوی «نام و نام خانوادگی خودتان + رشته و پایه تحصیلی + نام مشاور مورد نظرتان + تعداد ماه‌های مورد نظرتان برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» را در قالب یک SMS به شماره پیامک پشتیبانی ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید تا پس از هماهنگی با مشاور مورد نظر، ایشان در کوتاه ترین زمان ایشان با شما تماس بگیرند و شرایط و خدمات و هزینه ماهانه برنامه ریزی و مشاوره را برای شما توضیح دهند.

📱 روش دوم: علاوه بر روش فوق، در صورت تمایل جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می‌توانید درخواست خود را در زمینه برنامه‌ریزی درسی و مشاوره ماهانه یا سالانه در یکی از پیام‌رسان‌ها (تلگرام، روبیکا، ایتا، شاد، سروش، بله، گپ، آی گپ، واتساپ) به آیدی moshaverane100@ یا به شماره موبایل ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود. ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلفن مشاوران ۱۰۰ آیدی پیام رسان روبیکا مشاوران 100 شبکه اجتماعی صد moshaverane100

درباره‌ی مشاوران 100

گروه آموزشی مشاوران 100 متشکل از رتبه های برتر کنکور در زمینه برنامه ریزی و مشاوره برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری فعالیت دارد. کد احراز هویت مشاوران ۱۰۰ در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۱-۱-۷۲۱۳۳۶-۶۵-۳-۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۷ نظر


  1. با عرض سلام وخسته نباشید
    زمان بین اولین بار با وقت استاندار و دفعه ی دوم چه قدر باید باشد

    • مشاوران 100

      سلام نیازی به وجود فاصله زمانی بین دو خودکار نیست. بعد از اتمام کار با خودکار اول، تست زدن با خودکار دوم رو شروع کنید.

  2. تکنیک دو خودکار واسه تست زدن بهتره یا ضربدر و منها؟

    • مشاوران 100

      دو خودکار برای تست زدن در خانه است و ضربدر و منفی برای تست زدن و مدیریت زمان در جلسه آزمون. هر دو لازم هستند.

  3. سلام… من تو خونه تست های حرکت شناسی و دینامیک فیزیک گاج نقره ای رو بیشترشون حل کنم احساس میکردم مسلط شدم ولی رفتم سر آزمون خیلی کمتر از چیزی که انتظار داشتم جواب دادم باورم نمیشه
    آیا فقط واسه زمان دار نبودن هست؟ یعنی باید حتما زمان دار تست بزنم؟

    • سلام، سرجلسه آزمون سوالات ترکیبی از چند مبحث مختلف و گاها چند فصل مختلف هستن و زمان دارن مثلا هر تست فیزیک کنکور حدود ۷۴ ثانیه وقت داره. اگه توی خونه همیشه بدون در نظر گرفتن زمان و تک مبحث تست بزنید ممکنه سر آزمون به مشکل بربخورید. چاره اش تمرین تست های ترکیبی و زمان دار در منزل هست با تکنیک دو خودکار.

    • سلام دلیلش اینه که شما فقط همون سوال هارو یاد گرفتی
      و باید بعد از آموزش دو سه تست اول رو نگاه کنی و بقیه رو
      هرچند هم سخت باشن خودت حل کن بشین رابطه استخراج کن ارتباط بین مسائل رو که نوشتی رو بنویس
      و بعد اگه به سوال نرسیدی حتما نکته جدیدی داشته سواله
      یادداشت کن و موفق خواهی شد



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *