کلاس های متفرقه غیردرسی برویم یا نه؟

یک ویژگی انسان های موفق اینه که کارهاشون رو اولویت بندی میکنن. خیلی کارها خوب و باارزش هستن که انسان انجام بده اما باید ببینه در اون زمان این کار اولویت داره یا نه؟ کسب مهارت های مختلف از طریق کلاس موسیقی، ورزش حرفه ای، خیاطی، زبان عیرکنکوری و … خوبه اما باید ببینید اولویت بیشتر در سالی که کنکور دارید با این کلاس هاست یا کنکور شما اولویت بیشتری داره؟

همه این کلاس ها رو میتونید بعد از کنکور هم برید. در سالی که کنکور دارید سعی کنید کلاس های متفرقه و غیردرسی رو به حداقل برسونید مخصوصا اگه کلاسی وقت شما رو میگیره و با حذف اون کلاس وقت بیشتری برای درس خوندن دارید.

فرض کنید شما دو روز در هفته هر روز دو ساعت یک کلاس متفرقه شرکت می کنید. پس در هفته ۴ ساعت و در ماه حدود ۱۶ ساعت در این کلاس شرکت می کنید. در طول ۹ ماه از مهر تا خردادماه شما تقریبا ۱۴۰ ساعت در این کلاس شرکت کردید! مدت زمانی که هر بار برای آماده شدن و رفت و آمد به کلاس و احیانا خستگی بعد از کلاس صرف میشه رو هم بهش اضافه کنید. چه بسا اگه همین ۱۴۰ ساعت و یا بیشتر رو صرف درس خوندن می کردید رتبه بهتری می آوردید و مجبور نبودید یک سال دیگه هم پشت کنکور بمونید و یا امسال وارد رشته ای بشین که علاقه بهش ندارید. ۱۴۰ ساعت رو دست کم نگیرید حساب کنید مثلا اگه شما روزی ۱۰ ساعت درس می خونید ۱۴۰ ساعت حکم درس خوندن ۱۴ روز رو برای شما داره یعنی دو هفته. خیلی ها هستن هفته اخر مونده به کنکور میگن ای کاش یکی دو هفته بیشتر وقت داشتیم! غافل از اینکه اگه امسال همین کلاس فوق برنامه دو روز در هفته رو حذف می کردن دو هفته بیشتر برای درس خوندن وقت داشتن.

البته اینجا لازمه دو مورد رو یادآوری کنم:

۱- حذف کلی ورزش در سال کنکور توصیه نمیشه و بهتره حداقل سه روز در هفته حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده روی یا ورزش سبک داشته باشید چون همین باعث سرحالی و شادابی و انرژی گرفتن برای درس خوندن میشه. اما اگه به طور حرفه ای یک باشگاه یا کلاس ورزشی شرکت می کنید و سه چهار روز در هفته رفت و امد به باشگاه دارید باید سبک و سنگین کنید و اولویت بندی کنید ببینید آیا موفقیت در این رشته ورزشی براتون ارزشمندتره یا موفقیت در کنکور و رتبه بهتری آوردن براتون مهم تره.

۲-حداقل یک نیمروز در هفته رو برای کاری که دوست دارید خالی کنید یعنی تقریبا ۶ ساعت در یک هفته مثلا یک صبح تا ظهر یا یک روز ظهر تا غروب برای کاری که دوست دارید غیر از درس انجام بدید خالی بگذارید. ولی در سایر روزهای هفته و اون یکی نیمروز همین روز درس بخونید. این خالی کردن نیمروز در هفته باعث میشه شما کمی تنوع هم داشته باشید و انگیزه بگیرید بعدش بهتر درس بخونید.

ساعات فوق برنامه رو هم حتما در دفتر برنامه ریزی یادداشت کنید.

همه این مورادی که گفتم درمورد کلاس های متفرقه و غیردرسی بود که به پیشرفت درسی و کنکور شما کمکی نمیکنه. اما در مورد کلاس های کنکوری و درسی نکاتی هست که لازمه هر داوطلب اطلاع داشته باشه و در صورت استفاده صحیح از این کلاس ها میتونه براش مفید باشه.

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید

مشاور (رتبه برتر)توضیحات
دکتر غزل حسین پور رتبه 743 بهترین مشاور کنکور تجربی هزینه مشاوره تحصیلی کنکور مشاوره کنکور تلفنی برنامه ریزی کنکور پزشکیغزل حسین پور

مشاور تجربی

مشاهده اطلاعات
سید حسن حسینی رتبه 275 مشاوره کنکور ریاضی فیزیک دبیر ریاضی رشته ریاضی مشاور متوسطه اول برنامه ریزی پایه نهم تیزهوشانسیدحسن حسینی

مشاور رشته ریاضی و متوسطه اول

مشاهده اطلاعات
عطیه اسدی باغان رتبه 8 برنامه ریزی برای کنکور انسانی مشاوره کنکور رشته انسانی بهترین مشاور کنکور برنامه ریزی درسی آنلاینعطیه اسدی

مشاور رشته انسانی

مشاهده اطلاعات

راه‌های رزرو مشاوره و برنامه‌ریزی درسی بلندمدت:

📩 روش اول: شما می‌توانید یک پیامک حاوی «نام و نام خانوادگی خودتان + رشته و پایه تحصیلی + نام مشاور مورد نظرتان + تعداد ماه‌های مورد نظرتان برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» را در قالب یک SMS به شماره پیامک پشتیبانی ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید تا پس از هماهنگی با مشاور مورد نظر، ایشان در کوتاه ترین زمان ایشان با شما تماس بگیرند و شرایط و خدمات و هزینه ماهانه برنامه ریزی و مشاوره را برای شما توضیح دهند.

📱 روش دوم: علاوه بر روش فوق، در صورت تمایل جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می‌توانید درخواست خود را در زمینه برنامه‌ریزی درسی و مشاوره ماهانه یا سالانه در یکی از پیام‌رسان‌ها (تلگرام، روبیکا، ایتا، شاد، سروش، بله، گپ، آی گپ، واتساپ) به آیدی moshaverane100@ یا به شماره موبایل ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود. ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلفن مشاوران ۱۰۰ آیدی پیام رسان روبیکا مشاوران 100 شبکه اجتماعی صد moshaverane100

درباره‌ی مشاوران 100

گروه آموزشی مشاوران 100 متشکل از رتبه های برتر کنکور در زمینه برنامه ریزی و مشاوره برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری فعالیت دارد. کد احراز هویت مشاوران ۱۰۰ در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۱-۱-۷۲۱۳۳۶-۶۵-۳-۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۹ نظر


  1. سلام من سال دیگ کنکور دارم واقعا نمیدونم برم کلاس زبان یا نه؟ خانوادم رو چجور راضی کنم اخه میگن حتما باید زبانت رو بری؟

    • سلام خانم ملایی. ترجیحا اگر کلاس زبان میرید کلاسی باشه که به درد کنکور و درس زبان دبیرستان بخوره.
      بعد از کنکور وقت کافی برای کلاس های متفرقه و غیرکنکوری زبان هست.

  2. درود. من میخوام برم کلاس زبان امسال نهم هستم. درسم هم خوبه و توی سمپاد تحصیل میکنم. آیا اگر بخوام برم کلاس زبان به درسم لطمه وارد نمیشه؟ ممنون

    • سلام یاسین جان
      شما فعلا کنکوری نیستید و اگه برنامه ریزی خوبی داشته باشید میتونید هم به درس ها و هم به کلاس زبانتون برسید.
      بیشتر بحث این مقاله مربوط به کنکوری هاست که بهتره کلاس های متفرقه رو حذف کنند و یک سال اخر مانده به کنکور بیشتر درس بخونن.

  3. اگ الان شروع کنم بزشکی میارم منطقه ۳ هستم لطفاا راهنمایی کنید ممنون میشم

    • سلام رویا جان
      کاملا بستگی به نحوه شروع و ادامه شما داره
      با چه کیفیتی و چقدر درس بخونید با چه منابعی و طبق چه برنامه ای و چه روش مطالعه ای
      همه اینها اگر اصولی باشه و فرصت کافی باشه میتونید
      اما اگه صفر صفر هستید و برای کنکور ۹۹ منظورتون هست کمی دیره
      اما برا کنکور ۱۴۰۰ قطعا میتونید

  4. اگه میشه به ایدی اینستاگرام من دایرکت بده

  5. سلام میشه چند راهکار برای قبول شدن در داروسازی رشته تجربی بگید؟ من دهم هستم و واقعا میخوام براش تلاش کنم فقط نمیدونم چطوری امکانش هست که شانسم رو خیلی بالا ببرم و اینکه چه ازمونی رو برای کنکور رو شرکت کنم بهتر و مفید تره؟

    • مشاوران 100

      سلام برای قبولی در رشته داروسازی باید رتبه خوبی در کنکور کسب کنید و هر چه دانشگاه مد نظر شما سطح بالاتر باشه رتبه هم باید بهتر باشه. برای کسب این رتبه باید ساعا مطالعه بالا، منابع کمک آموزشی مناسب، برنامه ریزی درسی دقیق و درستی داشته باشید و روش های مطالعه و تست زنی و مرور و خلاصه نویسی و جمع بندی و … دروس مختلف رو یاد بگیرید و اجرا کنید.
      آزمون های کانون تا حدودی بهتر هستند هم از نظر رقابت و جامعه اماری بالا و هم از نظر برنامه راهبردی و فاصله بین آزمون ها.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *