منابع کمک درسی کنکور را چگونه انتخاب کنیم – راهنمای انتخاب کتاب و DVD

قطعا دیدین که از هر کی بپرسی چه کتاب کمک درسی بخونم یا از چه دی وی دی یا منابعی استفاده کنم یک لیست معرفی میکنه که شاید کاملا با منابعی که یک مشاور کنکور دیگه معرفی کرده متفاوت باشه. اما واقعا کدومشون درست میگن و کدوم غلط؟

برای دریافت جواب این سوال، حتما ویدیوی زیر رو ببینید و بعد ادامه مطالب این صفحه رو مطالعه کنید. برای مشاهده فیلم روی دکمه پخش ▶️ در وسط تصویر زیر کلیک کنید:

دانلود این ویدیو

 

بهترین انتشارات کتاب های کمک درسی کدام است؟

الان چند موسسه فیلم و دی وی دی کنکور تولید می کنند و انتشارات مختلفی هم هستند که منابع کمک درسی کنکوری چاپ میکنند مثل گاج، قلم چی، خیلی سبز، نشر الگو، نشر دریافت، مهر و ماه، مبتکران، فاگو، شبقره و …اما واقعیت اینه که بعضی منابع کمک درسی به عنوان مثال در درس زیست شناسی فقط برای آموزش و از نظر درسنامه ترکیبی خوبن، بعضیشون فقط برای تست زدن خوب هستن، بعضی برا کسانی که سطحشون بالاست خوبه و بعضی برای مبتدی و متوسط به پایین بهتر هستن. بعضی از منابع کمک درسی خیلی وقت گیر هستن و ممکنه برا کسانی که امسال کنکور دارن خوب نباشن و بیشتر به درد دانش آموزهای دهم و یازدهم دبیرستان میخورن. بعضی درس ها مثل ادبیات نشر الگو برای آرایه و املا و قرابت معنایی و … هر کدوم یک کتاب جدا داره  ولی ادبیات موضوعی گاج که یک کتاب دو جلدی جامع است. کتاب های انتشارات مختلف با هم تفاوت دارند.

 

به منابع کمک درسی پیشنهادی چه کسانی می توان اعتماد کرد؟

اگر کسی حتی خودش رتبه خوبی در کنکور آورده اما بدون در نظر گرفتن سطح درسی شما و اینکه چقدر وقت دارید و سال چندم هستید و حتی چقدر میتونید برا خرید کتاب یا DVD هزینه کنید، همینجوری مطلق میگه فلان کتاب خوبه مشاور خوبی نمیتونه باشه (حداقل در زمینه معرفی منابع). یک فوتبالیست خوب الزاما مربی فوتبال خوبی نمیشه و یک رتبه برتر هم الزاما مشاور تحصیلی خوبی نمیشه، هرچند معمولا (نه همیشه) مربی فوتبالی که خودش قبلا فوتبالیست خوبی بوده میتونه مربی خوبی هم بشه (پس مشاوری که خودش قبلا مسیر کنکور رو با موفقیت گذرونده اگه اهل مطالعه و به روز باشه استعداد اینکه مشاور درسی خوبی باشه رو داره چون تجربه اش رو داره حتی اگه رشته تحصیلیش مشاوره نباشه).

کسانی که بدون در نظر گرفتن شرایط و سطح درسی و وقت شما مطلقا میگن فقط و فقط فلان کتاب خوبه و بقیه منابع کمک درسی اصلا به درد نمیخورن مثل بعضی مربی های بدنسازی میمونن که واسه افراد مختلف یک برنامه بدنسازی ثابت تجویز میکنن چه لاغر چه چاق، چه نوجوان سن رشد چه جوان و چه میانسال! آخرش  هم اون فرد با اون برنامه بعد از مدت ها به هیچ نتیجه ای نمیرسه یا اصلا نمیتونه اجراش کنه. بعضی از کسانی که خودشون رتبه خوبی در کنکور آوردن یا اون درس رو با خوندن فلان منبع تو کنکور بالا زدن به طور ثابت به همه پیشنهاد میکنن که فقط فلان کتاب رو بخون چون من خوندم و جواب گرفتم! در حالی که در نظر نمیگیرن شاید خودشون سطحشون بالا بوده مثلاخودشون فیزیک خوشخوان خوندن اما دانش آموزی که دارن بهش توصیه میکنن فیزیکش خیلی ضعیفه و کتاب خوشخوان اصلا الان به دردش نمیخوره و باید بره سراغ منابع کمک درسی دیگه ای غیر از این.

هر کدوم از منابع کمک درسی که میخواهید بخرید حتما قبلش ببینیدش و ورق بزنید یا بخش هایی از فایل کتاب رو نگاه کنید و درسنامه هاش، تست هاش، فصل بندی فهرست مطالب و … رو ببینید. ما در سایت مشاوران ۱۰۰ بخش هایی از این کتاب ها رو در قالب pdf در اختیار شما گذاشتیم.

روش درست انتخاب منابع کمک درسی کنکور

تعداد منابع کمک درسی برای هر درس

تعدد منابع هم خیلی بده و آدم رو سر در گم میکنه. واسه هر درس یک تا دو منبع کافیه. اگه واسه هر درس چند منبع مختلف داشته باشید همش استرس دارید که نکنه نرسم این رو تموم کنم ازش سوال بیاد نکنه از اون سوال بیاد نرسم تمومش کنم این آشوب به پا میکنه درون شما. بعضی ها تا میشنون فلان دانش آموز رتبه خوب، فلان معلم، فلان پشتیبان و … میگه این کتاب خوبه حتی اگه وسط یا اخر سال هم باشه میرن کتاب رو میخرن به امید اینکه برسن تا اخر بخونن اما فقط کتاب ها رو روی هم انبار میکنن.

اگه واسه هر درس چند تا از منابع کمک درسی رو بخریم و بخوایم همه رو هم بخونیم معمولا تا آخر سال تحصیلی حتی نمیرسیم یک بار کامل بخونیمشون. به جای اینکه چند کتاب رو نصفه و نیمه بخونیم بهتره یک کتاب خوب رو چندین بار بخونیم و مرور کنیم. بعضی ها از هر کی میشنون فلان کتاب خوبه یا فلان کتاب کمک درسی جدید اومده سریع میرن میخرن شروع می کنن به خوندن و بعد هم ولش می کنن! زیاد بودن و تعدد منابع فقط باعث سردرگمی و آشفتگی میشه. منبع اصلی کتاب درسی هست و بعد از اون برای هر کتاب یک تا دو کمک درسی کافیه.

منبع اصلی برای تست زدن هر درس، تست های کنکورهای سراسری سالهای قبل هستن و اگه وقت آوردیم میتونیم بعد از این تست ها بریم سراغ تست های تالیفی. بعضی کتاب های تست اومدن تست ها رو اولویت بندی کردن که اگه دانش آموز وقت نداره اول تست های ستاره دار یا اولویت دار رو بزنه فقط. با توجه به زیاد بودن حجم مطالب و تست ها مخصوصا سال آخر تاکید ویژه روی حل سوالات کنکورهای سراسری و مخصوصا در صورت کمبود وقت شدیدتر تست های چند سال اخیر هست. یک منبع رو از اول تا آخر برسونیم و کامل بخونیم خیلی بهتر از این هست که چند منبع داشته باشیم و هر کدوم رو نصف و نیمه بخونیم و رها کنیم که همین خودش ممکنه باعث استرس بشه که چرا من نمیتونم همه این کتاب ها رو تا آخر تموم کنم و بخونم؟!

 

طریقه استفاده درست از منابع کمک درسی

مهمتر از خود منابع استفاده کردن از اونها و چطور استفاده کردن از اوناست. کم نیستن کسایی که با کتاب های ضعیف تر از این کتاب هایی که همه داریم میشنویم موفق شدن چون سعی کردن از همه امکانات و داشته هاشون به بهترین شکل ممکن استفاده کنن. پس بجای اینکه واسه پیدا کردن منابع خوب توی این سایت و اون سایت و از زبون این رتبه تک رقمی و اون رتبه دو رقمی و سه رقمی و این مشاور و اون مشاور و … وقت تلف کنید و هر کی هر منبعی معرفی کرد برید بخرید، وقت و انرژیتون رو صرف درس خوندن و بیشترین استفاده از داشته هاتون کنید.

این رو هم بدونید که الا و بلا اینجور نیست که حتما واسه موفق شدن باید این کتاب هایی که ما یا بقیه دوستان میگن رو برید بخرید و بخونید. اگر کتاب خوب دیگه ای بجز این ها دارید ازش استفاده کنید و خیلی وسواس به خرج ندین چون همه یا بیشتر منابعی که در بازار وجود داره اکثر مطالبشون و خیلی از سوالاتشون مشترکه. قطعا خیلی از رتبه های تک رقمی با رتبه های نجومی ۶ رقمی منابع تقریبا یکسانی داشتن اما تک رقمی ها ازشون هم استفاده میکنن و بارها این کتاب ها رو مرور میکنن و هم درست ازشون استفاده میکنن و برنامه ریزی درستی دارن ولی رتبه های ۶ رقمی یا گذاشتن رو طاقچه همچنان داره خاک میخوره یا اگرهم استفاده میکنن خیلی بد و غلط استفاده میکنن.

به منابع کمک درسی شک نکنید

وقتی منابع کمک درسی که مطمئن شدین خوبه و خریدین دیگه سراغ منبعی جدید نگردید , همون منابع کمک درسی رو کامل بخونید و بعد مرور کنید. به جای اینکه چندین کتاب مختلف را نصف و نیمه بخوانید، یک کتاب خوب را چندین بار بخوانید. بعضی ها چند روز مونده به کنکور میگن شنیدیم فلان جزوه یا کتاب فلان موسسه از منفی ۳۳ درصد ما رو در دو روز میرسونه به ۱۰۰ درصد! میگن شنیدیم کتاب فلان رنگ از فلان انتشارات در عرض یک هفته یک داوطلب رتبه نجومی که تعداد ارقام رتبه اش برابر تعداد ارقام شماره موبایل بوده رو رسونده به رتبه تک رقمی کشوری! این حرف های غیرمنطقی رو نباید باور کنرد.

حالا هر کی میاد منبعی معرفی میکنه وقتی منبع درست رو از اول انتخاب کردید دیگه سراغ منابع جدید نگردید چون فقط هزینه و وقت رو تلف می کنید. منتها باید اول منبع درست رو انتخاب کرده باشید که به سطح شما بخوره و حجمش متناسب با زمانی باشه که دارید. برای انتخاب منبع درست هم پرس و جو کنید البته نه خیلی زیاد و وسواس گونه طوری که زیاد وقتتون رو بگیره و همچنین حتما قبل از خرید چند صفحه از اون کتاب رو ببینید. حجم کتاب رو هم با توجه به وقتی که دارید در نظر بگیرید.

در وب سایت مشاوران ۱۰۰ بخش بهترین منابع کمک درسی تحلیل کاملی از تمام منابع کمک درسی خوب برای هر درس آوردیم که شما میتونید ببینید و کتاب کمک آموزشی که مناسب با سطح خودتون هست رو انتخاب کنید. حتی فایل قسمتی از کتاب به صورت pdf هم موجودخ که میتونین قبل از خرید منابع کمک درسی محتوای قسمتی از اون ها رو در سایت ما ببینید.

در پایان باز هم تاکید می کنیم که اولین و مهم ترین عنصر لازم برای موفقیت در کنکور تلاش مداوم و ساعت مطالعه بالا در کنار برنامه ریزی درست و روش مطالعه صحیح دروس هست. در مرحله بعد و با اولویت کمتر، انتخاب منابع کمک درسی مناسب قرار داره چون اکثر منابعی که در حال حاضر در بازار موجود هستند منابع خوبی هستد که در صورت استفاده درست قطعا میتونید درصد بالایی در اون درس در کنکور کسب کنید. اگر به مصاحبه های ازاد (مصاحبه های واقعی غیرتبلیغاتی) رتبه های برتر نگاه کنید میبینید که هر فرد از یک منبع کاملا متفاوت با فردی دیگه استفاده کرده با این حال همه این افراد درصد بالایی در کنکور کسب کردند. مراقب باشید گرفتار بلای تغییر مداوم منابع و پریدن از این منبع به اون منبع نشید که عاقبت خوشی نداره. با آرزوی موفقیت

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید

مشاور (رتبه برتر)توضیحات
دکتر غزل حسین پور رتبه 743 بهترین مشاور کنکور تجربی هزینه مشاوره تحصیلی کنکور مشاوره کنکور تلفنی برنامه ریزی کنکور پزشکیغزل حسین پور

مشاور تجربی

مشاهده اطلاعات
سید حسن حسینی رتبه 275 مشاوره کنکور ریاضی فیزیک دبیر ریاضی رشته ریاضی مشاور متوسطه اول برنامه ریزی پایه نهم تیزهوشانسیدحسن حسینی

مشاور رشته ریاضی و متوسطه اول

مشاهده اطلاعات
عطیه اسدی باغان رتبه 8 برنامه ریزی برای کنکور انسانی مشاوره کنکور رشته انسانی بهترین مشاور کنکور برنامه ریزی درسی آنلاینعطیه اسدی

مشاور رشته انسانی

مشاهده اطلاعات

راه‌های رزرو مشاوره و برنامه‌ریزی درسی بلندمدت:

📩 روش اول: شما می‌توانید یک پیامک حاوی «نام و نام خانوادگی خودتان + رشته و پایه تحصیلی + نام مشاور مورد نظرتان + تعداد ماه‌های مورد نظرتان برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» را در قالب یک SMS به شماره پیامک پشتیبانی ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید تا پس از هماهنگی با مشاور مورد نظر، ایشان در کوتاه ترین زمان ایشان با شما تماس بگیرند و شرایط و خدمات و هزینه ماهانه برنامه ریزی و مشاوره را برای شما توضیح دهند.

📱 روش دوم: علاوه بر روش فوق، در صورت تمایل جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می‌توانید درخواست خود را در زمینه برنامه‌ریزی درسی و مشاوره ماهانه یا سالانه در یکی از پیام‌رسان‌ها (تلگرام، روبیکا، ایتا، شاد، سروش، بله، گپ، آی گپ، واتساپ) به آیدی moshaverane100@ یا به شماره موبایل ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود. ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلفن مشاوران ۱۰۰ آیدی پیام رسان روبیکا مشاوران 100 شبکه اجتماعی صد moshaverane100

درباره‌ی مشاوران 100

گروه آموزشی مشاوران 100 متشکل از رتبه های برتر کنکور در زمینه برنامه ریزی و مشاوره برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری فعالیت دارد. کد احراز هویت مشاوران ۱۰۰ در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۱-۱-۷۲۱۳۳۶-۶۵-۳-۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۹۹ نظر


  1. با سلام برای حسابان سال یازدهم چه کتاب تستی خوبه که درسنامه هاش کامل باشه و همه نکات رو گفته باشه و تستاش هم خوب باشه؟

    بنظرتون حسابان یازدهم تخته سیاه خوبه؟

    • سلام آقا محمد. تخته سیاه هم کتاب های خوبی در درس ریاضی چاپ کرده اما میتونید از خیلی سبز هم استفاده کنید.

  2. محمدرضا مقصودی

    سلام. من پایه یازدهم تجربی هستم و قصد دارم برای کنکور اقدام به خریدن کتاب های کمک درسی کنم.
    میخواستم بدونم برای ۴ درس شیمی، فیزیک، ریاضی و زیست از چه منبعی کتاب تهیه کنم‌؟
    با تشکر از گروه مشاوران ۱۰۰

    • سلام آقای محمدرضا مقصودی. به طور کلی انتشارات خیلی سبز و گاج و نشرالگو و مهروماه و مبتکران و البته چند ناشر دیگه در اکثر دروس کتاب های خوبی واسه کنکور چاپ کردند. با این وجود در بعضی دروس یک انتشارات ممکنه کتاب های بهتری داشته باشه. مثلا شیمی انتشارات مبتکران خیلی خوب و معروفه.
      کتاب کمک درسی باید با توجه به سطح درسی و نیاز شما و تایم مطالعه شما انتخاب و معرفی بشه که بهتره این کار توسط مشاور خودتون انجام بشه. با این وجود کتاب های زیر تقریبا برای هر کنکوری با هر سطح درسی مناسب هستند اما ممکنه یک داوطلب قوی تر باشه و کتاب سطح بالاتری براش مناسب باشه:
      ۱- ریاضی خیلی سبز جامع
      ۲- فیزیک میکرو گاج
      ۳- زیست شناسی خیلی سبز
      ۴- شیمی مبتکران

  3. سلام کتاب برای اموزش خوب و یک کتاب تست برای یازدهم ریاضی؟

    • سلام اقای محمد امینی. کتاب های ریاضی خوب در بازار بسیار زیاد هستند اما پیشنهاد ما کتاب های گاج، خیلی سبز، نشرالگو، مهروماه هست که نسبت به بقیه مزایایی دارن.
      کتاب ریاضی تست خیلی سبز تقریبا برای هر سطح آموزشی مناسبه هم درسنامه کامل و جامعی داره و هم تست کافی با پاسخ تشریحی.

  4. سلام من میخوام امسال وارد پایه ی دهم بشم بعد خواستم سوال کنم شما چه کتاب های کمک درسی برای دروس اختصاصی رشته تجربی پیشنهاد می کنید؟ که مطالب و به خوبی جمع بندی کرده و تست هم داشته باشه مانند کتاب مبتکران پایه ی نهم که من ازش استفاده کرده ام کتاب خیلی خوبی بود.

    • مشاوران 100

      سلام برای رشته تجربی ترجیحا از کتاب های میکرو گاج یا کتاب های تست و درسنامه خیلی سبز استفاده کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *