مدیریت جلسه کنکور

کسی رتبه خوبی میاره که هم تا روز قبل از کنکور خوب و به اندازه کافی و درست درس خونده باشه و هم سر جلسه کنکور تا حدود ساعت ۱۲ ظهر بتونه جلسه آزمون رو خوب مدیریت کنه و واقعا در حد توان واقعیش ظاهر بشه. برای اینکه در اون چند ساعت سر جلسه کنکور بتونید خوب ظاهر بشید نکاتی که اینجا میگم رو باید مدنظر داشته باشید و انجام بدید:

 

از چه درسی شروع کنیم؟

اگه تا حالا در آزمون های آزمایشی که تا قبل از کنکور شرکت کردید عادت داشتید از یک درس خاص از دفترچه شروع کنید مثلا از درسی که قوی تر هستید الان هم همین کار رو بکنید و عادتی که داشتید رو یکدفعه سر جلسه کنکور تغییر ندید. اما اگه به ترتیب سوالات دفترچه آزمون جواب دادید سر جلسه کنکور هم به همون ترتیب دفترچه جواب بدید. ضمنا اگه هنوز آزمون های آزمایشی شرکت نکردید و وقت دارید تا کنکور، بهتره به ترتیب خود دفترچه سوالات رو جواب بدید و در کنکور هم همین کار رو بکنید.

 

حتما از تکنیک ضربدر و منها برای تنظیم وقت استفاده کنید

در جلسه آزمون حتما از تکنیک ضربدر و منها و زمان های نقصانی برای مدیریت زمان استفاده کنید تا وقت کم نیارید. قرار نیست دور اول همه سوالات مخصوصا سوالات وقت گیری که حتی بلد هستید رو حتما حل کنید و جواب بدید. توضیحات کامل تکنیک ضربدر و منها در این صفحه از سایت مشاوران ۱۰۰ آورده شده که میتونید ببینید: «تکنیک ضربدر و منها برای مدیریت زمان در جلسه آزمون»

 

مراقب اعداد ۱ تا ۴ در گزینه ها باشید

مواظب شماره سؤال و خانه ای که دارید در پاسخبرگ به عنوان پاسخ صحیح اون سؤال پر میکنید باشید. سوالاتی که گزینه هاشون عدد هستن مثلا جواب صحیح عدد ۳ میشه که گزینه ۲ این عدد و جواب صحیح هست، اشتباها گزینه ۳ رو به جای عدد ۳ انتخاب نکنید. مراقب اینجور سوالات باشید.

 

شک دار و شانسی جواب دادن ممنوع

به هیچ وجه هیچ سوالی رو شانسی جواب ندید حتی اگه به صورت ۵۰-۵۰ بین فقط دو گزینه شک دارید، در اکثر موارد ثابت شده که داوطلب ها گزینه غلط رو انتخاب میکنن چون در دام آموزشی اون سوال میفتن. طراحان سوالات جوری گزینه ها رو ارائه میدن که اگه داوطلب یادگیری ناقص داشته در دام آموزشی بیفته. پس شانسی جواب دادن ممنوع حتی اگه تعداد سوالاتی که جواب دادید کم باشه.

البته بعضی داوطلب ها وسواس شدیدی دارن و گاهی با اینکه تقریبا ۱۰۰ درصد مطمئن هستن به گزینه صحیح رسیدن باز هم به خاطر وسواس بین گزینه ها شک میکنن. در این حالت نباید به شک اعتنا کرد.

 

اگر سوالات بیش از حد انتظار سخت بود

اگه سوالات یک درس سختتر از حد معمول و نسبت به سال های قبل مشکل تر بود روحیه خودتون رو حفظ کنید. سوالات برای همه سخت هست حتی رتبه یک کشور! چون بعضی سال ها سابقه داشته که هیچکس در کل کشور حتی رتبه ۱ نتونسته یک درس خاص رو بالای ۹۰ درصد بزنه. پس نگران نباشید مهم نیست اگه درصدی که مد نظرتون بود رو نتونستید بیارید مهم اینکه که نسبت به سایر رقبا درصد بهتری بزنید. اگه سخت باشه برای همه سخته و اینجا کسی موفق میشه که روحیه اش رو حفظ کنه. در این حالت به هیچ وجه برای اینکه تعداد بیشتری سوال رو جواب داده باشید شانسی نزنید.

گاهی طراح سوال ممکنه فقط چند سوال اول یک درس رو خیلی سخت طرح کرده باشه. در این شرایط بسیاری از داوطلبان کنکور ناامید میشن و استرس میگیرن. توصیه می کنیم حتما ویدیوی زیر رو ببینید تا اگر با این مساله رو به رو شدید از قبل آمادگی داشته باشید و بتونید باهاش کنار بیایید. برای مشاهده فیلم روی دکمه پخش ▶️ در وسط تصویر زیر کلیک کنید:

دانلود این ویدیو

 

روی این سوالات اصلا فکر نکنید و رد شوید

اگه مبحثی رو از یک درس خاص حذف کردید و اصلا نخوندید، سر جلسه کنکور هم سراغ سوال یا سوالات اون مبحث نروید. البته اگه خیلی وقت اضافه آوردید در دور دوم میتونید برید سراغ اینجور سوالات چون ممکنه امسال خیلی ساده طرح شده باشن و بتونید بهشون جواب بدید اما در دور اول به هیچ وجه وقت صرف سوالات مباحثی که اصلا تا حالا نخوندید نکنید.

 

تعداد و شماره سوالات هر درس را حفظ باشید

از قبل نگاه کنید و ببینید از هر درس چند سوال میاد و حتی شماره سوالات هر درس از چند تا چند هست. اینجوری سر جلسه کنکور بهتر میتونید برنامه ریزی کنید و مثلا وقتی سوال شماره ۱۵۰ هستید میدونید چند سوال دیگه از سوالات این درس باقی مونده و چند دقیقه از مدت زمانی که برای این درس وقت دارید باقی مونده. البته خیلی هم در محاسبه وقت و سوالات باقی مانده وسواس به خرج ندین و تمرکزتون روی جواب دادن به سوالات باشه اما از تنظیم وقت هم نباید غافل شد.

علاوه بر این نکات، توصیه می کنم حتما مطالب موجود در این صفحه از سایت مشاورن ۱۰۰ رو هم بخونید و بهشون عمل کنید: «از شب کنکور تا ساعت ۸ صبح فردا»

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید

مشاور (رتبه برتر)توضیحات
دکتر غزل حسین پور رتبه 743 بهترین مشاور کنکور تجربی هزینه مشاوره تحصیلی کنکور مشاوره کنکور تلفنی برنامه ریزی کنکور پزشکیغزل حسین پور

مشاور تجربی

مشاهده اطلاعات
سید حسن حسینی رتبه 275 مشاوره کنکور ریاضی فیزیک دبیر ریاضی رشته ریاضی مشاور متوسطه اول برنامه ریزی پایه نهم تیزهوشانسیدحسن حسینی

مشاور رشته ریاضی و متوسطه اول

مشاهده اطلاعات
عطیه اسدی باغان رتبه 8 برنامه ریزی برای کنکور انسانی مشاوره کنکور رشته انسانی بهترین مشاور کنکور برنامه ریزی درسی آنلاینعطیه اسدی

مشاور رشته انسانی

مشاهده اطلاعات

راه‌های رزرو مشاوره و برنامه‌ریزی درسی بلندمدت:

📩 روش اول: شما می‌توانید یک پیامک حاوی «نام و نام خانوادگی خودتان + رشته و پایه تحصیلی + نام مشاور مورد نظرتان + تعداد ماه‌های مورد نظرتان برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» را در قالب یک SMS به شماره پیامک پشتیبانی ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید تا پس از هماهنگی با مشاور مورد نظر، ایشان در کوتاه ترین زمان ایشان با شما تماس بگیرند و شرایط و خدمات و هزینه ماهانه برنامه ریزی و مشاوره را برای شما توضیح دهند.

📱 روش دوم: علاوه بر روش فوق، در صورت تمایل جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می‌توانید درخواست خود را در زمینه برنامه‌ریزی درسی و مشاوره ماهانه یا سالانه در یکی از پیام‌رسان‌ها (تلگرام، روبیکا، ایتا، شاد، سروش، بله، گپ، آی گپ، واتساپ) به آیدی moshaverane100@ یا به شماره موبایل ۰۹۹۰۹۳۸۰۹۴۵ ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا توضیحات لازم خدمت شما ارائه شود. ما کمترین قیمت مشاوره کنکور و معتبرترین مشاور کنکور در هر رشته را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلفن مشاوران ۱۰۰ آیدی پیام رسان روبیکا مشاوران 100 شبکه اجتماعی صد moshaverane100

درباره‌ی مشاوران 100

گروه آموزشی مشاوران 100 متشکل از رتبه های برتر کنکور در زمینه برنامه ریزی و مشاوره برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری فعالیت دارد. کد احراز هویت مشاوران ۱۰۰ در سامانه ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۱-۱-۷۲۱۳۳۶-۶۵-۳-۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *